Jak zwiększyć zasięgi na swoim fanpage?

Często słyszę od moich kursantek, że zmieniły się zasięgi na FB, że mają słabą widoczność postów. Dziś zatem zostawię Wam kilka wskazówek, jak zwiększyć zasięgi. Za darmo!

Być może, niektórych z Was to zdziwi ALE„wpisz w komentarzu słowo na literę A, które przyszło Ci na myśl jako pierwsze”, “udostępnij” , „Oznacz znajomego, który….”,Dodając posty z taką treścią, zyskacie jednorazowy skok zasięgu, ale ryzykujecie ograniczenie całego fanpage, a nawet istnieje ryzyko usunięcia strony firmowej! Konkurs z warunkiem, udostępnienia, też nie jest najlepszym rozwiązaniem. Mało tego, jest to niezgodne z regulaminem fb. A swoją drogą, osobiście uważam, że wcale nie przyciąga to potencjalnych klientów.Zdecydowanie więcej korzyści przyniosą treści, wartościowe dla Twoich odbiorców. Ale tych odbiorców trzeba najpierw zdobyć.

Algorytm face booka, a zasięgi ->elementy, które decydują, o tym ze algorytm face booka uzna wpis za wartościowy:

– komentarze – nie jednosłowne, powtarzające się….Zachęć odbiorców do pisania komentarzy minimum 3 słownych. Najlepiej pełne zdania. Powtarzające się 1słowne komentarze typu ” piękne” nie są zbyt dobrze odbierane.- naturalne udostępnienia, z treścią. Nie powielane masowo np w konkursie.

– czas oraz rodzaj reakcji na post -> czy ktoś go czyta, więc zawiesza wzrok min na kilka sekund, czy ktoś da “czytaj dalej”, czy ktoś kliknie w zdjęcie by je powiększyć- to wszystko się liczy 🙂Jak zwiększyć zasięgi?

Czas – jeśli na kilka minut po dodaniu postu nie będzie reakcji, like’ow, komentarzy , algorytm uzna post za mało ważny.

Strona główna- nie tylko komentarze i like się liczą, algorytm facebooka uznaje , że strona jest wartościowa jeśli ma wejścia, gdy ktoś przegląda stare posty, zdjęcia, informacje.

Buduj zaangażowanie – formułuj posty tak, by ludzie odpowiadali, na zadane pytania. Dla algorytmu najważniejsze są komentarze, dialog miedzy firmą, a klientem. Zawsze reaguj na komentarze. Odejdź od pisma emotikonowego i nie ograniczaj się do „dziękujemy” czy „super”. Pociągnij wątek, dopytaj o coś i staraj się odpowiadać na podobne komentarze w różny sposób.

Prowadź live – kojarzysz pytania – jak mnie słychać? o cześć Ania, fajnie, że jesteś. Czy dobrze mnie widać?To świetny ruch dla grupy docelowej, prowadzący pyta, widzowie odpowiadają w komentarzach 🙂Facebook bardzo lubi video, a gdy rozpoczynasz live twoi widzowie dostają o tym powiadomienie – no przyznaj czy to nie fajna reklama?

Czy ten post był dla Was pomocny? Dajcie znać!

Leave a Comment